lørdag 3. mars 2012

En bra dag allikevel

Må innrømme at jeg ble litt skuffet når jeg så ut i dag morges, og trist var også temperaturen...
MEN heldigvis kom godværet i dag også, og i tillegg kom favorittbladet mitt i posten!



Mens ungene var opptatt med å lage deilige sølekaker, satt mor seg på terrassen med nylaget iste og litt inspirasjon... Heeerlig :)




På en deilig dag som denne passer vel ingenting så godt som nystekte vafler og hjemmelaget jordbærsyltetøy... 





Alle som kjenner meg vet at jeg ikke er særlig flink med blomster, men det betyr ikke at jeg ikke prøver... Har nå funnet noen grønne planter jeg klarer å holde liv i, svært fornøyd med det! 




Friske blomster er jo ikke evigvarende, men akk så koselig...
I går kjøpte jeg meg noen nydelige tulipaner, og jeg vil jo selvfølgelig at de skal holde lengst nulig. Derfor skal jeg nå teste ut Finn Schjøll sine tips:

1. Tulipanene skal ikke ha mye vann, da blomstrer de fort ut. Fire cm er mer enn nok!

2.  Snitt blomstene litt hver dag, og etterfyll vann.

3. Hvis blomstene begynner å henge med hodet fordi du har glemt å etterfylle vann; pakk de stramt   inn i avispapir som du sette rundt buketten i vasen. Dette får blomstene til å reise seg igjen.

4. Ikke sett blomstene i varm solsteik.


Ønsker meg selv, og alle andre dette er nyttig for, LYKKE TIL!



Ingen kommentarer: